sanat tarihi bölümünün kısa tarihçesi
Ülkemizin köklü eğitim kurumlarından biri olan Ege Üniversitesi bünyesindeki Sanat Tarihi Bölümü’nün kurucusu
Prof. Dr. Hüseyin Rahmi Ünal, 1978 yılında Erzurum Atatürk Üniversitesi’nden Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Fakülte-
si, Tarih, Coğrafya ve Arkeoloji bölümüne naklen atandığında Sosyal Bilimler Fakültesi’nde, Davranış Bilimleri, Türk Di-
li ve Edebiyatı ile Tarih, Coğrafya ve Arkeoloji olmak üzere üç bölüm bulunuyordu. Kendisinin göreve başlamasından kısa
bir süre sonra Fakülte Kurulu’na Sosyal Bilimler Fakültesi’nin adının Edebiyat Fakültesi olarak değiştirilmesi ve araların-
da “Sanat Tarihi Bölümü”nün de bulunduğu 11 yeni bölümün açılması önerisi sunulmuştu. Ancak Fakülte Kurulu, Sanat
Tarihi Bölümü’nün Güzel Sanatlar Fakültesi bünyesinde uygun olacağı düşüncesiyle 10 bölüme onay verdi. Sonradan Prof.
Dr. Ünal’ın çabasıyla ve Türkiye’de mevcut bütün sanat tarihi bölümlerinin Edebiyat Fakülteleri bünyesinde oldukları da
dikkate alınarak ikinci bir oylamada Sanat Tarihi Bölümü’nün kurulması kabul edilmiştir. İlk on sekiz öğrencisini 1981
yılında kabul eden bölüm,Yüksek Öğretim Kurulu’nun yaptığı düzenleme ile Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü adıyla 1985
yılında ilk öğrencilerini mezun etmiştir.
Bölüm kuruluşunun ardından kısa bir süre içinde Prof. Dr. Gönül Öney Ankara Dil, Tarih ve Coğrafya Fakültesi’nden
Ege Üniversitesi Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü’ne atanmıştı. Bölümün fiziksel oluşumu ve fakülte içinde saygın konu-
ma ulaşması kurucusu Prof. Dr. Rahmi Hüseyin Ünal ile birlikte Prof. Dr. Gönül Öney’in gayretleriyle olmuştur. Bu bağ-
lamda Sanat Tarihi Bölümü kısa zamanda bir fotoğraf laboratuarına, bu laboratuardan sorumlu bir fotoğraf uzmanına
ve zengin bir diapozitif arşivine sahip oldu. Arşivin oluşmasında bu iki hocamızın kişisel birikimlerinin yanında on yılı
aşkın süreyle Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla tahsis edilen fakülte minibüsü ile yapılan yurt içi inceleme gezilerinin de
rolü büyüktür. Söz konusu inceleme gezilerinin bölüm öğretim elemanları ile birlikte iyi not ortalamasına sahip öğrenci-
lerin bilgi ve deneyimlerini arttırmalarına da çok katkısı olmuştur.