4. Uluslararası EgeArt Sanat Günleri - page 89

88
e-mail:
Bedri KARAYAĞMURLAR
1951 yılında Niğde’de doğdu. 1974’te Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümü’nden mezun
oldu. 2008 yılında Profesör olan sanatçı, ulusal ve uluslararası çok sayıda etkinliğe katıldı.
Otuz kişisel sergi açtı, beş ödül aldı. 2005 ve 2007 İzmir Bienalleri’nin Küratörlüğünü yaptı.
Yayınlanmış altı kitabı olan sanatçı, çeşitli dergi ve gazetelerde yazmayı sürdürmektedir.
Uluslararası Plastik Sanatlar Derneği ve Birleşmiş Ressamlar-Heykeltıraşlar Derneği üyesidir.
Dokuz Eylül Üniversitesi’nde görev yapmaktadır.
İnsan soyutlayarak yaratır. İnsanın bütün kültürel gelişimi, onun soyutlama yetisine
dayanmaktadır. Gerçekte; sözcüklerden sayılara, kullandığımız bütün araç gereçlere
değin, yaratıların hepsi birer soyutlamadır. Sanat yapıtları da bu soyut düşünme biçiminin
ürünleridir. Değişik resim türleri taşıdıkları imgelerin doğayla ilişkisi nedeniyle adlandırırlar.
Genel kurguları ve yapılanışları, diğer insan yaratmaları gibi soyuttur. Resimlerimde
aşamalı bir soyutlamayla geldiğim yeri, mekân ve nesne ilişkilerindeki soyutluğu yeniden
yorumlamak olarak değerlendirebilirim.
He was born in 1951 in Niğde. He graduated from Gazi School of Education Department of Painting
in 1974. The artist, who became a professor in 2008, has participated in many national and
international events. He has held 30 solo exhibitions and won five awards. He was the curator of
2005 and 2007 Izmir Biennials. The author of six published books, the artist continues to write in
various magazines and newspapers. He is a member of Plastic Arts Association and United Painters-
Sculptors Association. He is currently a faculty staff member at Dokuz Eylül University.
Man creates through abstraction. The whole cultural development of man relies on his ability of
abstracting. In reality all creations, fromwords to numbers and equipment we use, are abstractions.
Works of art are also the product of this abstract thinking. Various painting types are named after
the relation of their images with the nature. Their general fictions and structures are abstract like
other creations of human. In my paintings I can define the point I have arrived through a gradual
abstracting by reinterpreting the abstractness between the relationships of places and objects.
“Meaning Layers 1”
mixed, on
80x100 cm.
2008
“Anlam Katları 1”
Karışık
80x100 cm.
2008
1...,79,80,81,82,83,84,85,86,87,88 90,91,92,93,94,95,96,97,98,99,...384
Powered by FlippingBook