aigai «
192
duvarının doğu bölümü ve cephe duvarının iç kesimlerinde oluşturulmuş payeler
üzerinde, durdukları anlaşılmaktadır. Heykellerden iki tanesinin kaidesi üzerin-
de yer alan “
μενέστρατος Ἱππίου περγαμηνὸς ἐποίει
” yazısı
(Resim 6)
, her iki hey-
kelin de Pergamonlu heykeltıraş,
Hippias oğlu Menestratos
tarafından yapıldığını
göstermektedir.24
Bouleuterionun oturma sıralarının tahrip olan güney kısmında, orkestrada
ve kuliste yapılan sondajlarda bouleuterionun altında, daha erken döneme ait, bir
yapının izleri tespit edilmiştir. Bouleuterionun inşaat aşamasında erken yapı cid-
di oranda tahrip olmuştur ve erken yapıya ilişkin
in situ
buluntu oldukça sınırlı
sayıdadır. Kulisin doğu duvarının hemen batısındaki dar bir alanda, erken yapıya
ait sıkıştırılmış bir toprak taban izine rastlanmıştır. Tabanın he-
men altından
in situ
durumda, mö 3. yüzyıl sonu-2. yüzyıl ba-
şına tarihli, kalıp yapımı sürahi ele geçmiştir25
(Resim 7)
. Söz
konusu tarih erken yapının son evre kullanımı için terminus
oluşturmaktadır. Bouleuterionun orkestrasında gerçekleştirilen
sondajda, erken yapı ile ilişkili olduğu anlaşılan bir bothros
ortaya çıkarılmıştır. Mutfak ve içki kapları ağırlıklı, yo-
ğun seramik ve kemik içeren bothros, olasılıkla erken
dönem yapısının inşası öncesi gerçekleştirilen ritüe-
le ilişkin açılmış olmalıdır
(Resim 4)
. Tarihlenebilir bu-
luntular mö 4. yüzyılın ikinci yarısına işaret etmektedir.
Bouleuterionun altında, oldukça sınırlı alanlarda
24 Doğer et al 2008, 215.
25 Rotroff 1982, lev. 69, 89, 406.
Resim 7
Erken Bouleuterion’a ait mimari izler
ve seramik buluntu.
Resim 6
Heykellerden ikisi üzerinde yer alan
heykeltıraş imzası
Çizim 3
Solda:
MÖ 2. yy'ın ikinci yarısına ait
bothros buluntuları.