 
          120
        
        
          e-mail: 
        
        
        
          
            Bülent ÇINAR
          
        
        
          1968 yılında İstanbul’da doğdu. 1993 yılında Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel
        
        
          Bölümü’nden mezun oldu. 2000 yılında Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel
        
        
          Bölümü’ne Araştırma Görevlisi olarak girdi. 2002 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler
        
        
          Enstitüsü’ndeYüksek Lisans, 2007 yılında SanattaYeterlik öğrenimini tamamladı. Sanatçı, 5 kişisel
        
        
          sergi açmış ve 3 ödül kazanmıştır.
        
        
          Genelde kamusal alan için üretilen heykellerde, izleyici ile heykelin herhangi bir yolla ilişkiye
        
        
          geçmesi ve bunun sonucunda heykelin güncel hayata katılımı planlanmaktadır. Son dönemlerde
        
        
          gerçekleşen yapıtlarda, izleyenin, heykeli kütlesel olarak algılamasına rağmen, bir noktada
        
        
          heykelin geçirgen hale gelmesi ile kütle etkisinden sıyrılması sağlanmaktadır. Ardında yer alan
        
        
          cisme ya da manzaraya nazaran görünmez hale gelmesi sonucu, heykelin bir anlamda kendinden
        
        
          vazgeçmesi ve kamusal alanda keskin bir tavırla varlık iddiasından sıyrılması amaçlanmaktadır.
        
        
          Born in 1968 in İstanbul, he graduated fromMarmara University Faculty of Fine Arts Department of
        
        
          Sculpture in 1993. The artist started his academic career as a research assistant Marmara University
        
        
          Faculty of Fine Arts Department of Sculpture in 2000. He attained his Master’s degree in 2002 and
        
        
          Proficiency in Art degree in 2007, both fromMimar Sinan University Institute of Social Sciences. The
        
        
          artist has held 5 solo exhibitions and is the owner of 3 wards.
        
        
          The artist plans his statues, especially the ones built for public places, to interact with the audience
        
        
          and participate in the life we are living. Although they are perceived as a mass, his latest works have
        
        
          managed to shake off their mass at a point and become transparent. Due to this invisibility in spite
        
        
          of the scenery in the background, the statue relinquishes itself and gives up its mordacious existence.
        
        
          “Twist”
        
        
          Metal Technique
        
        
          20x20x10 cm.
        
        
          2007
        
        
          “Burulma”
        
        
          Metal Tekniği
        
        
          20x20x10 cm.
        
        
          2007