Topluma Hizmet Kitabı - page 3

3
“Pek çok kurum, içinde yaşadıkları
çevrenin sorunlarına karşı tepkisiz
kalmamak zorunda olduklarını dü-
şünüyor. Ancak pek azı esasında
kendi kabulünün ve sürdürülebi-
lirliğinin çevrenin tepkilerine bağlı
olduğunun farkında”
diyor Ryuzaburo Kaku ve ekliyor *:
“Gerçekten başarılı bir kurum,
başarılı ve eğitimli çalışanlardan,
nitelikli ve topluma faydalı hizmetten, kendisinden bu hizmeti almak iste-
yen kamudan, sağlıklı bir doğal çevreden, el uzattığı dezavantajlı grupların
huzurundan ve birikimlerini paylaşmaktan oluşur” .
Kaku’nun tanımladığı bu yola verilen ad KYOSEİ yani kurumun toplumsal
ruhu.
“Birikimini Harekete Geçirmek” için birlikte gelişen birlikte öğrenen bir
anlayış ile Ege Üniversitesi, kıymetli öğretim kadrosunun desteği ile sev-
gili öğrencilerini araştırmacı ve üretici olduğu kadar toplumsal yeterli ve
duyarlı bireyler olarak da yetiştirebilmek amacı ile “Topluma Hizmet Uy-
gulamaları” derslerine başlamıştır.
2000 li yıllarda “Bilim-Sonsuz Sınır” yaklaşımının yanı sıra “Toplum-Son-
suz Sınır” yaklaşımının da ortaya çıkmasıyla 21. yüzyıl üniversitelerinin
yeni çehrelerine topluma hizmet ve sürdürülebilir dünyaya katkı da ek-
lenmiştir.
Ege Üniversitesi, çeşitli bilim dallarında evrensel ölçekte bilgi üretip bilim
dünyasına katkıda bulunurken öğrencilerini toplumsal gerçeklere duyarlı,
araştırıcı ve üretici bireyler olarak yetiştirmektedir. Ege Üniversitesi’nin
tüm çalışanları, etik üretim prensipleri dahilinde kenetlenerek birikimleri-
ni öğrencilerine ve topluma aktarmaktadırlar.
*Harvard Business Review on Corporate Responsibility, Boston- USA 2003
1,2 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,...116
Powered by FlippingBook