Topluma Hizmet Kitabı - page 5

5
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI EĞİTİMİ
Ege Üniversitesi Senatosu’na ‘2009-2010
öğretim yılından itibaren eğitim prog-
ramlarında sosyal sorumluluk derslerinin
yer alması’ yönünde getirilen öneri, üni-
versitemizin eğitim anlayışında önemli
bir karara zemin hazırlamıştır. Üniversi-
te Senatosu’nda yürütülen müzakereler
sonrasında karara bağlanan bu öneri, bir
takım akademik ve didaktik gerekçelere
dayandırılmıştır.
Ege Üniversitesi öğrencilerine iyi bir formasyon vermek, hiç kuşkusuz üni-
versitemizin temel amaçlarından biridir. Bu amaç, Ege Üniversitesi’nin
stratejik planında ifade edilen ‘misyon’unun da önemli bir parçasıdır.
Stratejik planımızda yer alan misyon tanımı, bir yandan çeşitli bilim dalla-
rında evrensel ölçekte bilgi üreterek bilim dünyasına katkıda bulunmayı,
öte yandan öğrencilerin ülke ve dünya gerçeklerine duyarlı, kültürel ola-
rak donanımlı, araştırıcı ve üretici olarak yetiştirilmelerini öngörmektedir.
Batı ülkelerindeki pek çok üniversitenin bu iki gereği de yerine getirdikleri
ve bu sayede dünyanın en gelişmiş üniversiteleri arasında ilk sıralara yük-
seldikleri görülmektedir.
Üniversite misyonumuzun birinci yanı olan evrensel ölçekte bilgi üreti-
mi, üniversitelerin geleneksel işlevlerinden ve temel değerlerinden biridir
ve öğretim elemanlarının araştırma ve yayın etkinlikleri, bu işlevi karşıla-
maya yöneliktir. Bu konuda akademisyenler, en azından ilke olarak, görüş
birliği içindedirler. Buna karşılık üniversite misyonunun ikinci yanının ge-
rektiği gibi anlaşılmış olduğu söylenemez. Bu yan, misyon tanımında da
görüldüğü üzere, belirli niteliklere sahip öğrenciler yetiştirmektir.
Bu konuda yaygın anlayış ve uygulama, öğrenci yetiştirmeyi, salt öğretim
programlarıyla sınırlı görmektedir. Ön-lisans, lisans ve lisans-üstü düzey-
deki branş derslerinin yeterli olması halinde, öğrencilere uygun bir for-
masyon verilmiş olacağı varsayılmaktadır. Kısacası üniversitemiz eğitimi
değil, öğretim işlevini esas almış; klasik deyimiyle terbiyeyi bir yana bıra-
kıp talime odaklaşmıştır. Bu tür bir formasyon, öğrencinin etik ilkeleri ve
dünya görüşü; yaşama ilişkin tutum ve değerleri; çevre, toplum ve dünya
sorunlarına duyarlılığı; estetik, kültürel ve sosyal planlardaki gelişimi gibi
1,2,3,4 6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,...116
Powered by FlippingBook